SEO voor je webwinkel? Pak dat op de juiste manier aan
25 mei 2021Heb jij een webwinkel en wil je graag op de lange termijn meer bezoekers naar jouw shop? Dan zul je sowieso voldoende aandacht moeten besteden aan de SEO van je bedrijf. Wij geven verschillende redenen waarom en hoe je dit op de lange termijn doet.
SEO voor de lang termijn
SEO is het optimaliseren van de organische resultaten in zoekmachines. Vaak wordt er voornamelijk of alleen gericht op Google. Het kan echter een tijd duren voordat je hoog rankt, omdat je betrouwbaarheid moet opbouwen bij Google zelf. Maar wanneer je goede posities hebt en hier ook veel verkeer uit ontvangt dan kan je daar nog een lange tijd verkeer uit blijven ontvangen, mits je er natuurlijk wel aandacht aan blijft besteden.
Vaak kost SEO aan het begin meer tijd en geld, maar na verloop van tijd, als de resultaten binnenkomen, dan kost het juist steeds minder tijd en geld om het te onderhouden en kun je bezoekers uit Google blijven verwachten.
Op de juiste manier aanpakken
Bij SEO is het dus belangrijk om voor de lange termijn te kiezen. Daarom kan het slim zijn om er iemand voor in huis te hebben die weet waar hij of zij mee bezig is en er op de lange termijn aan kan blijven werken.
Een andere optie is om er een bureau of een freelancer voor in te huren en de SEO uit te besteden. Vaak wordt er wel een langdurige samenwerking aangeraden. Zo kan de partij waarmee je samenwerkt meer tijd steken in het uitzoeken van de beste strategie en verder blijven werken met deze strategie. Een heel belangrijk onderdeel van SEO is de linkbuilding. Voor linkbuilding moeten er bijvoorbeeld veel relaties worden opgebouwd, wat een proces is dat over de lange termijn moet worden uitgevoerd.
Doe je zelf SEO? Schaf hier dan je juiste tools bij aan zodat je veel praktischer, handiger en sneller kunt werken naar een doelgericht resultaat. Er zijn veel online tools, zoals Ahrefs die je veel inzicht kunnen geven voor zaken zoals zoekwoordenonderzoek, linkbuilding en veel andere zaken die belangrijk zijn voor het verbeteren van de SEO.